X
تبليغات

تصویر ثابت

نکات مهم شستشوی موکت در منزل
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مقالات رسمی فرش و نحوه شستشوی آن

بازدید : 22
سه شنبه 12 مرداد 1400 زمان : 0:05


شستشوی موکت شماره قالیشویی در مشهد با دقت به اینکه موکت‌ها با تنوع در رنگ، طرح و سبک، یکی‌از پوشش‌های سابق و کاربردی برای به کار گیری در منازل، اداره ها و هتل‌ها محسوب میگردند بسیار ظریف می بایست صورت بپذیرد. طراحان دکورا سیون داخلی از تنوع موکت‌‌ها برای ساخت و ساز هارمونی با هر نوع مبلمان و وسایل دکوری به کارگیری می‌نمایند و فضای دلنشین‌تری را ساخت می‌نمایند. در صورتی کف خانه خویش را با موکت پوشانده‌اید، مطلقا نظافت کردن و شستشوی موکت برایتان گرفتاری بزرگی میباشد؛ مخصوصا چنانچه موکت به کف زمین چسبانده گردیده باشد.

محافظت پاکیزگی موکت علاوه بر ظواهر خانه برای نگهداری تندرست اشخاص به‌ویژه کودکانی که در خانه معاش می‌نمایند، بسیار اهمیت داراست. موکت آلوده چشم انداز پلیدی در گوشه و کنار به وجود می آورد و گردوغبار در آن نیز ایرادات تنفسی برای اعضای خانه ساخت‌و‌ساز می‌نماید و شیوه شستن موکت در خانه برای چند از اشخاص اختلال میباشد ولی ما درین نصیب به طرز شستشوی موکت در منزل می‌پردازیم و چاره های را به شما آمورش میدهیم.

چه گونه موکت را در خانه منزه کنیم؟
چهت نیل به پاسخ پرسش به چه شکل موکت را پاک کنیم می بایست نخست نوع کثیفی آن را محاسبه کرد که طرق اکثری وجود دارااست. ممکن میباشد، میل داشته باشید که موکت‌ها را خودتان منزه فرمائید و لکه‌های آن را با به کار گیری از تمیزکننده‌های خانگی یا این که شامپو فرش و موکت از میان ببرید یااینکه پیرو یک قالیشویی برای رفع نیاز خویش باشید تا از سرویس ها شستشوی موکت در محل به کارگیری فرمائید.

در صورتی‌که تصمیم گرفتید، خودتان موکت‌ها را پاک فرمایید؛ نخست بایستی با جاروبرقی گرد و غبار و خرده ‌زباله‌ها را از روی سطح موکت عده‌آوری نمائید. در کناره‌های دیوار معمولا گرد و غبار بیشتری توده می‌شودر؛ بدین ترتیب آن نصیب‌ها را با تمرکز جارو بکشید.

پایین مبل‌ها را فراموش نکنید. در شرایطی‌که جابه‌جا کردن مبلمان برایتان نقص‌ میباشد از محرمانه منحصر جاروبرقی برای پاک کردن جاهای به دور از دسترس به کارگیری نمائید. جارو را در کلیه جهت‌ها روی موکت بکشید تا مطمئن گردید، کلیه گردوغبارها و زباله‌های ریز عده‌آوری شدند و سطح موکت منزه گردیده است.

طرز پاک کردن موکت با شامپو فرش چه‌گونه میباشد؟
در‌این مرحله می توانید از شامپو فرش و موکت به کارگیری نمائید. موکت‌ها از الیاف گوناگونی تهیه و تنظیم و ساخت می گردند. بدین ترتیب در آغاز مطمئن گردید که شامپو انتخابی شما با الیاف موکت‌هایتان سازگار بوده و آسیبی به آن ها نمی‌رساند. تعیین شامپویی که در فرمولاسیون آن کمترین ترازو از مواد شیمیایی به فعالیت رفته میباشد مطلوب‌خیس میباشد.

قبل از به کار گیری از شامپو مسلما توضیحات و دستور کار به کار گیری از آن را بخوانید تا به رنگ‌ها و الیاف موکت آسیبی نرسد و همچنان موکتی قشنگ با پرزهایی قابل انعطاف داشته باشید.

کمی از شامپو را با آب ترکیب فرمایید و بعد از آن اسفنج تمیزی را به کف نتیجه ها از شامپو آغشته و آن را روی سطح موکت بکشید تا لکه‌ها و کثیفی از فی مابین برود. بعداز آن با یک دستمال پارچه‌ای از فرآورده کتان نم و آلودگی روی موکت را بگیرید. دستمال را هر از گهگاه با یک دستمال نو و کم آب بده بستان نمایید.

بعد از اینکه مجموع سطح موکت را با شامپو پاک کردید، اذن بدهید کم آب گردد. برای دوری از لکه‌شدن موکت بهتر میباشد؛ پیش از کم آب شدن بدون نقص، از روش رفتن و نشستن روی آن دوری کنید.

شستشوی موکت با آبلیمو، ماست و پودر ماشین لباسشویی
البته در شرایطی که لکه‌ای روی سطح موکت تولید شد؛ میتوانید با موادی که در هر منزل‌ای پیدا می‌گردد، به‌راحتی آن را از در میان ببرید. مثلا لکه‌های نتایج از چای و قهوه را می‌قدرت با ماست پاک کرد. یه خرده ماست را روی سطح لکه متبوع بریزید و بعداز یکسری دقیقه آن را با یک قاشق عده نمایید؛ بعد از آن با دستمال پارچه‎‌ای محل لکه را تماما کم آب نمائید.

در حالتی‌که لکه روی موکت بر اثر چاشنی ساخته شده است، مقداری آبلیمو را با آب ترکیب نمایید و آن را با دستمال روی لکه بکشید تا منزه خواهد شد. ممکن میباشد پارافین شمع روی موکت چکیده باشد. نخست با خنجر لکه شمع را بردارید بعد از آن یک تکه برگه روغنی یا این که دستمال روی محل لکه قرار دهید؛ آنگاه اتوی گرم را روی سطح چنددفعه جنبش دهید تا پارافین باقی مانده در الیاف موکت جذب ورقه یا این که دستمال خواهد شد.

نصیب‌هایی از موکت که در لبه دیوار قرار دارا هستند بیشتر از فضاهای دیگر آلوده و کثیف میشوند. این نصیب‌ها را نخست جاروبرقی بکشید؛ آن گاه از ترکیب آب و کمی پودر جامه‌شویی و یک اسفنج یا این که فرچه قابل انعطاف استعمال نمائید تا آلودگی‌ها و لکه‌ها از در میان بروند. در غایت با یک دستمال پارچه‌ای محل شستشو را کم آب نمایید.

البته در صورتی‌که مایلید موکت‌های شما مثل روز اولیه منزه و درخشان شوند از سرویس ها شایسته ترین قالیشویی و شستشوی موکت در خانه با دستگاه به کار گیری نمائید؛ چون موکت شویی در محل از زخم‌های احتمالی دوری کرده و بر قدمت موءثر موکت شما میافزاید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 315
  • بازدید کلی : 4320
  • کدهای اختصاصی