X
تبليغات

تصویر ثابت

نحوه پاک کردن “لکه روغن” و چربی بر روی فرش
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مقالات رسمی فرش و نحوه شستشوی آن

بازدید : 35
يکشنبه 10 مرداد 1400 زمان : 11:10


شرایط چسبناک لکه های چربی به قدری شماره قالیشویی در مشهد مشقت بار میباشد که در صورتیکه قصد از در بین بردن آن را دارید می بایست تکنیک های خاصی را بکار ببرید.
روغن روی فرش چه طور تمیز می‌شود
شیوه های تزکیه روغن از روی فرش
شیوه تزکیه لکه روغن از روی فرش
بی‌شک تجربه دارید که لکه های چربی چقدر آزار دهنده و سرسخت در منزه شدن میباشند چراکه شرایط چسبی دارا‌هستند برای همین میباشد روی هر سطحی که ریخته خواهد شد نیاز به اعمال نحوه های خاصی برای تزکیه دارا هستند.
این را هم می بایست بدانید که هر چه قدر بازه فرصت بیشتری از بوجود وارد شدن لکه بگذرد به عبارتی اندازه منزه کردنش دشوار میباشد اما برعکس هر قدر تایم کمتری بگذرد به سهولت می قدرت له روغن را تمیز کرد.
پس هر مجال کوچکترین لکه روی فرش بیوفتد در اسرع وقت آن را منزه نمایید بالاخص لکه های چربی را که چسبندگی بیشتری دارا‌هستند و خیلی راخت به فرش چسبیده و آن را آلوده می نماید و حتی ممکن میباشد به جاهای دیگر فرش نفوذ نماید.

قبل از آنکه هر لکه ای را منزه فرمایید به خاطر داشته باشید که سرعت کار سخن اولیه را می‌زند و می بایست از نصیب پشتی لکه می بایست استارت به تزکیه نمایید.چراکه با این فعالیت از پخش شدن لکه دوری میکنید به‌دنبال این مقاله تعدادی طریق برای تزکیه لکه های روغنی در اختیارتان قرار می‌دهیم.
نخست پیش از هر چیزی حوله ای کاغذی یا این که یکدست را آهسته روی لکه روغنی قرار داده و فشار دهید،توجه داشته باشید لکه را با پارچه یا این که حوله به صورت افقی نمالید این بدین عامل میباشد که الیاف عمیق خیس نیز چربی روغن را به خویش نگیرند،در شرایطی‌که می‌خواهید در‌این مرحله از تزکیه اعتقادوباور نتایج نمائید می‌توانید با یک کاردک یا این که خنجر چربی مانده آن را بردارید.
تزکیه روغن از فرش

تصاحب کردن چربی مازاد از روی فرش
صرفا مراقب باشید تا حین پاک کردن لکه را نمالید و سبب ساز پخش شدن چربی نشوید بعد از آن نوبت رسید به حلال های رنگی که میتوانید از بازار تهیه و تنظیم نمائید بعد از آنکه با حلال لکه روغنی را منزه کردید آن را با آب گرم آبکشی فرمایید،به‌این نکته هم اعتنا نمایید که حین به کارگیری از مواد شیمیایی سمی دستکش دست نمائید.

بعداز آنکه فرآیند نخستین را پشت رمز گذاشتید کمی نشاسته ذرت و یا این که جوش شیرین روی قسمتی که لکه روغنی دارااست بریزید،به این دلیل‌که این دو ماده جاذب چربی و رطوبت می‌باشند مخصوصا درباره‌ی روغن بیشتر صحت میکند و آسیبی هم به بافت فرش نمیزند.
یک کدام از دیگر از مزایای این دو ماده آلی بودن ساختار شیمیایی و در دسترس بودن و ارزان بودنشان نسبت به دیگر پودرهای صنعتی میباشد و در اکثر منزل ها وجود دارااست همینطور این دو ماده هیچ تاثیر بد و مخربی روی تن آدم یا این که اطراف زیست ندارند.
اعتنا: جوش شیرین و نشاسشته ذرت را خیر خیلی آهسته و خیر خیلی شدید روی سطح فرش نمالید برای بهتر اعمال شدن این فعالیت میتوانید یک مسواک دیرین بکار ببرید این را هم بدانید این اقدامات فقط برای جذب روغن میباشد خیر شست و رفت آن برای این عمل مجال دهید 15 دقیقه روی فرش بماند.
در غایت یک جاروبرقی کارکشته را پر‌نور کرده و قسمت هایی که نشاسته و جوش شیرین زده اید را جارو نمایید تا جایی که جوش شیرین و پودر ذرت را به تک تک از روی تار و پود فرش مستقل نمائید.
لکه چربی
تزکیه لکه روغن از روی فرش با نشاسته ذرت و جوش شیرین و آن گاه 15دقیقه جارو کشیدن
طرز های دیگر جهت شستشو فرش از چربی :
یه خرده آب و و یک‌سری قطره ریکا را در سطلی ترکیب نمایید آن‌گاه در نصیب هایی که چرب میباشد بریزید و با یک برس کلیه نصیب ها را منزه نماید و نگران کف نکردن آن نباشید.
پراکسید هیدروژن یکی ترکیباتی میباشد که می اقتدار در تزکیه لکه های روغنی آن را بکار موفقیت،پس برای اینکار یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3% را با یک لیتر آب ولرم ترکیب کرده و با برس روی نصیب روغنی رش بکشید.صرفا احتیاط نمائید که مجال متعددی روی فرش نماند چرا‌که سبب ساز پوسیدگی و سپید شدن فرش می‌شود پس فورا پس از لکه برداری فرش را با آب گرم آبکشی بکنید.
در حالتی که حلال های شیمیایی لکه های فرش را تمیز نکرد و در‌حالتی که رنگ فرشتان پر‌نور وجود ندارد میتوانید از 200 میلی لیتر آب گرم و 50 میلی لیتر آمونیاک برای تزکیه چربی ها به کار گیری فرمائید و آن گاه با برس بخش روغنی را پاک نمائید.آنگاه سریعا فرش را مثل طرز های گذشته آبکشی فرمائید تا آمونیاک در فرش باقی نمانده و سبب به پوسیدگی نشود.
نکته: موضوع مهمی که بایستی به آن اعتنا نمائید این میباشد که متاع تار و پود فرش بسیار اساسی میباشد و مسلما می بایست پیش از تطهیر از کالا آن که روی برچسب پشت فرش مندرج میباشد اگاهی داشته باشید در شرایطی‌که از کالا حساسی مثل پشم باشد و رنگ پس دهد بهتر آن میباشد که تطهیر را شما اعمال ندهید و فرش خویش تحویل قالیشویی داده تا با دستگاه های منحصر به فرد و مطلوب مبادرت به پاک سازی آن نمایند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 325
  • بازدید کلی : 4330
  • کدهای اختصاصی