X
تبليغات

تصویر ثابت

چرا نباید فرش ها در خانه شستشوی شوند؟
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مقالات رسمی فرش و نحوه شستشوی آن

بازدید : 17
دوشنبه 25 مرداد 1400 زمان : 21:37

فرش ها می بایست به صورت منظم پاک شوند البته خیر در خانه و بوسیله خودتان، ولی چرا؟ دو برهان مهم وجو داراست. نخستین اینکه شما نمی توانید فرش خویش را کاملا منزه نمایید، دوم اینکه ممکن میباشد در بلند بازه زمانی به تار و پود فرش زخم برسانید. امروزه با ارتقا تکنولوژی های فراوان همچنان بعضا از عموم با به کارگیری از طریق های کهن که در پیشین کاربرد داشت سود می‌گیرند که ابدا پیشنهاد نمی‌شوند.

فرش های دستباف به خصوص کل پشم یک گنجایش برای محافظت مقدار متعددی گرد و خاک را داخل خویش داراست. به این دلیل‌که پشم در تحت میکروسکوپ مانند پولک های ماهی به لحاظ می‌رسد، براین اساس هر فن پشمی دارنده مقدار متعددی لایه میباشد و جای خیر برای پنهان شدن خاک و شن میباشد. پس همانگونه که در عکس مشاهده می کنید در هر نخ خاک نفوذ میکند برای همین میباشد که یک فرش پشمی با وجود گرد و خاک بسیار زیاد هنوز آلوده به لحاظ نمی‌رسد و این تنها مشتمل بر توده شدن خاک و چرک آلود شدن نمی‌باشد بلکه صاحب خانه تک تک آلاینده ها میباشد. به تصویر بالا عالی اعتنا نمائید که تنها با جارو کردن پشت فرش چه مقدار از این گردها بیرون گشت.

عارضه ها زیادی وجود دارااست که چرا پاک کردن فرش از منزل حذف گردیده است. البته مهم ترین آنان پاک کردن همین گرد و خاک ها پیش از شستشو میباشد ، همینطور هرگز شستن فرش بوسیله خودتان با استانداردهای رقم خورده نسبت به ماشین آلات تخصصی همخوانی ندارد. در واقع شستن فرش در خانه می‌تواند زخم بیشتری برساند تا تاثیر مثبت بگذارد. این اطلاعاتی میباشد که دارای تخصص شستشوی فرش می بایست در خصوص آن بداند و به مشتریان خویش گوشزد نماید.

اکثری از عموم فارغ از نگرانی قالی های خویش را در آب می اندازند یا این که با شلنگ روی آن آب میریزند و متوجه نمی‌شوند اینکار چقدر نادرست میباشد و بعداز اینکه مبتلا ریزش رنگ، کوچک شدن یا این که تاب برداشتن کرد یا این که در برهه زمانی مجال فوق العاده زمانبر هنوز کم آب نشده میباشد جدید با یک قالیشویی تماس می گیرند. اینکار سبب ضرروزیان بیشتر به فرش و خودتان می‌شود چون می بایست هزینه ی متعددی را برای مشکلاتی که به وجود آورده اید پرداخت نمایید.


همان گونه که گفتیم این لایه های کوچک تنها گرد و خاک را داخل خویش نگه نمیدارد و بضاعت حفظ اکثری از مولوکول های آب را نیز داراست بدین ادله میباشد که فرش های پشمی زمانی که مرطوب می گردند بسیار سنگین خیس از گذشته میباشد، همینطور الیاف داخلی جذب تارهای پنبه می شوند و پودها با آب متورم می گردند به این ترتیب تمامی فرش ها نیاز به تجهیزاتی دارا هستند که کار کشته به حذف آن معیار از رطوبت باشد تا به صحت و با گاز کم آب شوند. همینطور تر ماندن بیشتراز حد قالی ها سبب رویش باکتری و ساخت و ساز کپک می شوند. در قدیم برای اینکه خاک های مو جود در پرز فرش به آب آمیخته نشود اولیه آن را با چوب ضرب و شتم میکردند.امروزه با طرز های نوین غبارگیری اعمال میگردد که درین نوشته‌علمی بیشتر بدین قضیه پرداخته ایم.

ولی درباره ی جارو کردن فرش می بایست شماره قالیشویی در مشهد اظهار کرد امری بسیر ضروی میباشد البته برای پاک کردن بدون نقص فرش کفایت نمیکند و صرفا رویکرد برای مراقبت تندرست فرش خویش متکی بودن به مرکز ها فرش شویی میباشد. مهم‌ترین نکته ای که می بایست به حافظه داشته باشید این میباشد که مدام کفپوش منزل را منزه نگه دارید چون کیفیت هوای درون ساختمان هشت عدد ده برابر بدتر از فضای گشوده میباشد و در هر کشوری میلیون ها انسان از حساسیت داخلی مشقت می‌برند پس این یک مسله ی والا میباشد که می بایست دورازشوخی گرفته گردد.
به صورت کلی خوب میباشد در میان 12 تا 18 ماه بخارشویی صورت پذیرد. این هم کاری وجود ندارد که بتوانید خودتان با به کارگیری از جاروبرقی های بخارشو اعمال دهید برای اینکه ممکن میباشد الیاف فرش شما در گیر شکافتن یا این که پاره شدن گردد، به این ترتیب به ماشین آلات ماهر که از مجموع رطوبت بخار استعمال میکنند نیاز دارید و حاصل نتیجه ها از سعی شما و هزینه ای که بابت این دستگاه های خانگی پرداخت می‌کنید ممکن میباشد مشمئز کننده باشد به دلیل آن که کاری تخصصی میباشد و تنها بخار آب می‌تواند برای گرد و غباری که به اعماق فرش شما نفوذ کرده مفید باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 314
  • بازدید کلی : 4319
  • کدهای اختصاصی